Jak na GameMovie - 4. část

11.07.2007 11:45

    Po delší odmlce jsem konečně zpět a mám pro Vás další část seriálu o tvorbě GameMovie. Tento díl bude věnován programům, pomocí kterých můžete svoje předpřipravené části budoucího videa spojit, doladit jejich střih a nebo k nim doplnit různé efekty. Přesněji řečeno, bude řeč o kompilačním a střihačském softwaru. ( Prozatím pouze v teoretickém náhledu. )
Jistě jste už podle úvodu pochopili,že v těchto programech na Vás čeká ta nejrozsáhlejší a nejkomplikovanější část celé tvorby. Aby se Vám v této fázi pracovalo co nejefektivněji, měli by jste si co nejlépe vybrat program, pomocí kterého budete své finální video kompilovat. Nyní Vám představím několik použitelných programů a vy si jednoduše vyberte ten, který pro Vás bude nejen dostupný, ale hlavně srozumitelný.

    Prvním zástupcem této skupiny softwaru je program : Windows Movie Maker. Nezmiňuji jej zde proto, že by byl Bůh ví jak skvělý, ale proto, že je to v podstatě nejrozšířenější a nejdostupnější. Je totiž standartní součástí instalace Windows XP (2000) a dnes už i Windows Vista. Pracuje se v něm celkem lehce a intuitivně. Nicméně za jinými, více či méně profesionálními nástroji pokulhává jak v možnostech, tak i ve výkonu. Mezi jeho plusy patří hlavně jeho dostupnost a relativně nízká hardwarová náročnost. Práci s ním musí zvládnout každý, kdo umí číst, protože uživatele postupem zpracování videa provází soustava automatizovaných odkazů. Na druhou stranu, mluvíme zde o programu s vysokou nestabilitou, chudém po stránce efektování a velice omezeném v možnostech výstupních formátů videa.

    Další program, který je k našemu účelu použitelný nese název Nero Vision Express, zkráceně NVE. Bohužel, nejedná se o freeware. ( pozn.: NVE není součástí balíku programů Nero a pokud nevlastníte verzi Nero Reloaded, budete si muset stáhnout balík programů Nero Digital. ) Aby jste byli ve svém díle úspěšní musíte mít zakoupenou licenci pro podporu MPEG2/MPEG4 kodeku, protože ta je k dispozici pouze na vyzkoušení po dobu 30ti dnů. V každém případě, pokud tento program používáte, můžete si z domovské stránky výrobce zdarma stáhnout balík( download pro NVE 4 ) různých efektů, přechodů nazývaných NVE Contents a tak vám NVE nabízí širší možnosti pro zpracování. Ovšem, výrobce tento software připravil pouze jako doplněk pro své hlavní dílo a tak pokud tento program neznáte a hodláte jej vyzkoušet, nečekejte nic světoborného. Nadruhou stranu, je celkem jednoduché tento program ovládnout, protože jeho ( a teď s prominutím ) "blbuvzdorné" ovládací rozhraní můžete počeštit a v každém kroku Vás provází celkem slušně propracovaná nápověda. Jediné jeho mínus je však dost závážné. NVE neumí pracovat s nestandartním nastavením kodeků a tak Vás při špatném nastavení výstupního kodeku čeká nemilé překvapení v podobě dlouhého a bohužel neúspěšného exportu videa. Myslím, že tento program je vhodný jak pro začátečníky tak i pro mírně pokročilé, kteří si netroufají na editaci nastavení kodeků.

    A nyní se už dostáváme k poněkud sofistikovanějším programům. Lidským jazykem, k profesionálně zpracovaným střihačským programům. Mezi jejich zástupce patří např.: Ulead Video StudioSony VegasPinnacle Studio či Adobe Premiere, ale i jiné další. Funkce těchto produktů jsou však natolik rozsáhlé, že kdybychom si o nich měli povídat detailně, tento článek by se změnil v nekonečně dlouhý a nudný manuál. Proto jsem se rozhodl, že nejlepší bude, když z těch výše jmenovaných programů vyberu jeden a v některém z dalších dílů tohoto seriálu si jej představíme v praxi. A který že vyberu? No, zatím se nechte překvapit. Prozradím jen to, že se jedná o můj oblíbený program a že je to software, který rozsáhlostí svých funkcí určitě překvapí a přitom má stále docela jednoduché a přímočaré ovládání. Bohužel, špatnou zprávou pro zájemce o práci v těchto progamech je, že žádný z nich není freeware a jejich zakoupení něco stojí. ( A v případě některých, nejde o malé částky... )Každopádně je možné, že jej přece jen někdo máte protože např. Ulead Video Studio nebo Pinnacle Studio bývá dodáváno ve verzi OEM k některým druhům hadrware. ( Nejsou sice nějak moc nabité funkcemi, ale pracovat se v nich dá. )

    I přesto, že jsem dnešní článek mínil jako úvod do této tématiky, doufám, že jste se dozvěděli něco nového a pokud třeba ne, nebuďte zklamaní - teorie je sice nudná, ale i nutná. V příštím vydání se poněkud pod lupou podíváme na program Windows Media Maker a já se pokusím přiblížit Vám jeho funkce a ovládáni. Závěrem bych ještě rád dodal jednu poznámku. Vzhledem k tomu, že jsem v poslední době hodně vytížený, netroufnu si odhadnout, kdy by další článek mohl vyjít. Ale... Kdo si počká ten se určitě dočká.

Diskusní téma: Jak na GameMovie - 6. část

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek


Tvorba www stránek zdarma Webnode