Tvorba grafiky - díl 3.

01.08.2007 11:49

    Dneska se naučíme udělat si podpisový obrázek do fóra, který je hodně podobný logu, takže to bude něco podobného co jste tvořili v díle č.2

Co budete potřebovat:

1) Adobe Photoshop CS2
2) Obrázek nějaké postavy (použil jsem z BF2)
3) Znalosti Photoshopu, kterým jste se mohli naučit v předchozím díle ( č.2 )

Nový Projekt:

Po zapnutí Photoshopu vytvoříme nový projekt s těmito parametry:

1) Width: 400 px
2) Height: 130 px
3) Resolution: 72 DPI
4) Background contens: White


Barvy v panelu nástrojů nastavíme na: 
Tmavě oranžovou (#bb7d1c) – barva popředí
Žlutá (#f0c61c) – barva pozadí

Barvy a Brushe:

    Následuje použití efektu: Filter >> Render >> Clouds – nastavujte tak dlouho než se Vám to bude líbit. Nyní vytvoříme novou vrstvu CTRL + SHIFT + N. Nyní budeme používat štětcetzv. “brushe”. Najedeme si na nástroj Brush Tool zhruba uprostřed panelu nástrojů s ikonkou štětce. V horní části Photoshopu nalezneme nastavení – Brush – zde si vybereme štětec který se nám bude líbit ( použil jsem štětec č.36 ). Teď nějakým jiným odstínemoranžové barvy nabrushujeme naše pracovní plátno, potom budeme brushovat žlutou barvou a vznikne asi něco takového:

 

 

Nyní rozmažeme vrstvu se štětci (brushem):
Filter >> Blur >> Shape Blur – Vybereme obrázek "kola" a "Radius" nastavíme na 5 px

Shape:

    Nejdříve si nastavíme barvu: #ffb400. Vytvoříme novou vrstvu. Vybereme nástroj hned pod nástrojem “text” je potřeba nástroj rozkliknout a vybrat až ten poslední: Custom Shape Tool. V horní části musíme mít označen obrázek s takovým oblakem – hned vedle je nastavení Shape – v tomto nastavení vybereme takové šrafy (úhlopříčky) – potáhneme na pracovní plochu a vytvoříme šrafy. Tuto vrstvu s úhlopříčkami umístíme pod vrstvu se štětci(brushem). Na vrstvu s úhlopříčkami klikneme pravým tl. Myši a vybereme Blending options.
Zde zatrhneme: Drop Shadow a nastavíme - Opacity: 30% a nastavení potvrdíme.

 


Obrázek:

    Nyní si otevřeme Obrázek postavy – vyřízneme s feather: 7 px tak jak v minulém článku a vložíme vyříznutý objekt do našeho projektu. Velikost postavy si upravíme dle potřeby. Vrstva s postavou musí být pod vrstvou se štětci (brushem) a zároveň nad vrstvou s úhlopříčkami. Ještě vrstvu s postavou duplikujeme a nastavíme ji na overlay.

 


Konečné úpravy:

    Všechny vrstvy sjednotíme do jedné: CTRL + SHIFT + E.
Vytvoříme novou vrstvu. Dáme CTRL + A, čímž vybereme celý prostor. V tomto prostoru klikneme pravým tl. myši a vybereme – Stroke – musíme mít ale nástroj pro výběr jinak nepůjde kliknout do prostoru. Takže v tomto nastavení takto nastavíme:

1) Width: 1px
2) Color: čistě bílá
3) Location: Inside


    A zbytek necháme tak jak je. Opět pravým tl. myši do prázdného prostoru a dáme deselect
A vydíme výsledek. Nakonec přidáme nějaký ten nápis např. se stínem a s obrysem.

 

 

    Tak toto je pro dnešek vše, doufám že se článek bude líbit a že si z něho něco odnesete. Ještě bych se chtěl omluvit za zpoždění tohoto článku z časových důvodů. Na příště zase něco vymyslím (možná jak vytvořit banner), ale už mi dochází nápady, tak si klidně napište do fóra co byste chtěli ...

 

Diskusní téma: Tvorba grafiky - díl 3.

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek


Vytvořte si www stránky zdarma! Webnode