Tvorba grafiky - díl 3.
Dneska se naučíme udělat si podpisový obrázek do fóra, který je hodně podobný logu, takže to bude něco podobného co jste tvořili v díle č.2
Co budete potřebovat:
1) Adobe Photoshop CS2
2) Obrázek nějaké postavy (použil jsem z BF2)
3) Znalosti Photoshopu, kterým jste se mohli naučit v předchozím díle ( č.2 )
Nový Projekt:
Po zapnutí Photoshopu vytvoříme nový projekt s těmito parametry:
1) Width: 400 px
2) Height: 130 px
3) Resolution: 72 DPI
4) Background contens: White
Barvy v panelu nástrojů nastavíme na:
Tmavě oranžovou (#bb7d1c) – barva popředí
Žlutá (#f0c61c) – barva pozadí
Barvy a Brushe:
Následuje použití efektu: Filter >> Render >> Clouds – nastavujte tak dlouho než se Vám to bude líbit. Nyní vytvoříme novou vrstvu CTRL + SHIFT + N. Nyní budeme používat štětcetzv. “brushe”. Najedeme si na nástroj Brush Tool zhruba uprostřed panelu nástrojů s ikonkou štětce. V horní části Photoshopu nalezneme nastavení – Brush – zde si vybereme štětec který se nám bude líbit ( použil jsem štětec č.36 ). Teď nějakým jiným odstínemoranžové barvy nabrushujeme naše pracovní plátno, potom budeme brushovat žlutou barvou a vznikne asi něco takového:

Nyní rozmažeme vrstvu se štětci (brushem):
Filter >> Blur >> Shape Blur – Vybereme obrázek "kola" a "Radius" nastavíme na 5 px
Shape:
Nejdříve si nastavíme barvu: #ffb400. Vytvoříme novou vrstvu. Vybereme nástroj hned pod nástrojem “text” je potřeba nástroj rozkliknout a vybrat až ten poslední: Custom Shape Tool. V horní části musíme mít označen obrázek s takovým oblakem – hned vedle je nastavení Shape – v tomto nastavení vybereme takové šrafy (úhlopříčky) – potáhneme na pracovní plochu a vytvoříme šrafy. Tuto vrstvu s úhlopříčkami umístíme pod vrstvu se štětci(brushem). Na vrstvu s úhlopříčkami klikneme pravým tl. Myši a vybereme Blending options.
Zde zatrhneme: Drop Shadow a nastavíme - Opacity: 30% a nastavení potvrdíme.
Obrázek:
Nyní si otevřeme Obrázek postavy – vyřízneme s feather: 7 px tak jak v minulém článku a vložíme vyříznutý objekt do našeho projektu. Velikost postavy si upravíme dle potřeby. Vrstva s postavou musí být pod vrstvou se štětci (brushem) a zároveň nad vrstvou s úhlopříčkami. Ještě vrstvu s postavou duplikujeme a nastavíme ji na overlay.
Konečné úpravy:
Všechny vrstvy sjednotíme do jedné: CTRL + SHIFT + E.
Vytvoříme novou vrstvu. Dáme CTRL + A, čímž vybereme celý prostor. V tomto prostoru klikneme pravým tl. myši a vybereme – Stroke – musíme mít ale nástroj pro výběr jinak nepůjde kliknout do prostoru. Takže v tomto nastavení takto nastavíme:
1) Width: 1px
2) Color: čistě bílá
3) Location: Inside
A zbytek necháme tak jak je. Opět pravým tl. myši do prázdného prostoru a dáme deselect
A vydíme výsledek. Nakonec přidáme nějaký ten nápis např. se stínem a s obrysem.
Tak toto je pro dnešek vše, doufám že se článek bude líbit a že si z něho něco odnesete. Ještě bych se chtěl omluvit za zpoždění tohoto článku z časových důvodů. Na příště zase něco vymyslím (možná jak vytvořit banner), ale už mi dochází nápady, tak si klidně napište do fóra co byste chtěli ...
Diskusní téma: Tvorba grafiky - díl 3.
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.